26.6.08

valor afegit

Quan era jove, o per dir-ho d'una manera més exacte, quan era més jove que ara, em vaig apassionar per un parell de poetes morts. Durant una època, després de llegir alguns dels seus poemaris vaig interessar-me bastant per aconseguir la seva obra completa. Quan la vaig tenir a les mans, tapes dures, bona edició, ja me les imaginava lluint a l'estanteria. Com que era més car del que jo em podia permetre vaig decidir que algú que em volgués fer un bon regal me les compraria senceres. Passaren els anys i em vaig acabar conformant amb la idea que algun dia me la regalarien. No ha estat així. L'altre dia, passejant per una llibreria les vaig veure, (oh novetat!) en edició de butxaca. Valien una quarta part del què m'haguessin costat aleshores. Tot i així no les vaig comprar. Era tan fàcil tenir-les que ja no valien la pena, ni tan sols que me les regalessin.